Nanaimo

If you want to feel the holiday atmosphere in British Columbia, you have to go to Nanaimo …
Jeśli chcecie poczuć wakacyjny klimat w Kolumbii Brytyjskiej, musicie wybrać się do Nanaimo…

IMG_8454 IMG_8460 IMG_8462
Apart from a ferry ride, we were mainly interested on the west coast of the city. Therefore, when we left the ferry, we traditionally set off to explore the island on foot. Earlier that morning we planned that will go to one of the most famous  observation points near Nanaimo, which is the Neck Point. However along the way, we found the beautiful beach in Pipers Lagoon Park. And we liked it so much, so we decided to stay on longer and resigned from the further walk. We just wanted to sit and admire the fabulous landscapes.

Nie będziemy ukrywać, ale oprócz podróży promem interesowało nas głównie wybrzeże położone na zachód od samego miasta.  Dlatego po zejściu z promu, tradycyjnie wyruszyliśmy zwiedzać pieszo.  Zaplanowaliśmy wcześniej, że dojdziemy do jednego z najbardziej urokliwych punktów obserwacyjnych, jakim jest the Neck Point. Po drodze trafiliśmy jednak na przepiękną plaże w Piper Park Lagoon. Tak bardzo nam się tam spodobało, że zdecydowaliśmy się zatrzymać na dłużej i zrezygnowaliśmy z dalszego spaceru. Postanowiliśmy po prostu usiąść i cieszyć oczy bajecznym widokiem.

IMG_8472 IMG_8481 IMG_8490 IMG_8493 IMG_8506IMG_8509 IMG_8524 IMG_8604 IMG_8678 IMG_8737 IMG_8738 IMG_8748 IMG_8752 IMG_8770Nanaimo is  a little over 80 000 inhabitants town. Except for the historical bastion and a promenade, Nanaimo does not have too many attractions. At 5 p.m. on Sunday, everything was closed, including most of the restaurants …

Nanaimo to liczące trochę ponad 80 000 mieszkańców miasteczko. Poza historycznym bastionem i promenadą, w mieście nie ma zbyt wielu atrakcji. O godzinie 17 w niedzielę wszystko było pozamykane, włącznie z większością restauracji…

IMG_8791 IMG_8797 IMG_8794IMG_8816 IMG_8827 IMG_8838
On the way back we had an opportunity to see one of the most charming sunsets ever. After that, it was quite cold, but we admired the coastal landscape to the very end.We can definitely recommend a trip by ferry to Nanaimo for all those who want for a moment to feel like on a vacation. Nanaimo is also a good base for trips into other parts of the island …

W drodze  powrotnej mieliśmy za to okazję podziwiać jeden z najbardziej uroczych zachodów słońca.  Po zachodzie słońca było już dość chłodno, ale do samego końca podziwialiśmy nadbrzeżny krajobraz. Zdecydowanie możemy polecić wyprawę promem do Nanaimo wszystkim, którzy chcą przez chwilę poczuć się jak na wakacjach. Nanimo jest też dobrą bazą wypadową w pozostałe części wyspy…

IMG_8851 IMG_8865 IMG_8867 IMG_8868 IMG_8869 IMG_8871 IMG_8875 IMG_8898 IMG_8912 IMG_8915 IMG_8942 IMG_8961
Until next time!

Do następnego razu!

Polish couple traveling across North America. We love hiking, exploring mountains, woods and new cities. We can’t live without great food and good tea (sometimes coffee).